Klantenservice
Kleding inbrengen
Hoe kan ik mijn kleding verkopen bij Mikkis?
Je kunt kleding naar ons opsturen met behulp van een verzendlabel, dat je HIER eenvoudig kunt aanvragen.
Kan ik alle soorten kinderkleding verkopen bij Mikkis?
Bekijk onze richtlijnen om te zien welke kleding je wel en niet kunt inleveren.
Moet ik zelf de verzendkosten betalen als ik kleding opstuur?
Het versturen van kleding is gratis als je 25 of meer items opstuurt. Je kunt eenvoudig een verzendlabel bestellen, uitprinten en je pakket bij het afgeven bij een DHL Servicepoint. Mikkis betaalt achteraf de verzendkosten aan je terug, nadat de selectie heeft plaatsgevonden. Bij minder dan 25 items kun je ook een verzendlabel downloaden, maar je betaalt dan een bijdrage van €4,95.
Waarom zie ik merken in de webshop die niet in de merkenlijst staan?
Sommige merken verdwijnen van onze lijst, maar kunnen nog in de webshop aanwezig zijn. In uitzonderlijke gevallen nemen we een item aan dat niet op onze lijst staat. Als je twijfelt, kun je altijd een foto van het item sturen via Whatsapp of ons een bericht sturen via Instagram, dan beoordelen wij of we het willen opnemen.
Hoeveel kleding kan ik per keer inleveren?
Je kunt gratis kleding per post versturen als je 25 items of meer inlevert. Voor minder dan 25 items betaal je een bijdrage van €4,95. Wil je meer dan 25 stuks inleveren, maar past het niet in één doos? Wacht dan eventjes tot je een grotere doos hebt om verzendkosten te besparen en het milieu te helpen.
Wat is het verschil tussen kleding verkopen bij Mikkis en platforms zoals Marktplaats of Vinted?
Op platforms zoals Vinted of Marktplaats regel je zelf het contact met de koper, onderhandel je over de prijs, pak je elk item afzonderlijk in en breng je het zelf naar het postkantoor. Bij Mikkis lever je alles in één keer in en wij doen de rest: we stomen, fotograferen, bewaren en promoten de kleding, en beheren de webshop. Jij ontvangt 30 tot 50% van de verkoopopbrengst per verkocht item, afhankelijk van de verkoopprijs.
Waarom ontvang ik 40% van de opbrengst en Mikkis 60%?
Van de 60% die Mikkis ontvangt, dragen wij nog btw af en dekken we kosten zoals websitebeheer, verpakkingsmateriaal en opslag van de kleding.
Kan ik mijn kleding terugkrijgen als het niet geselecteerd wordt?
In je account kun je ervoor kiezen om niet-geaccepteerde kleding terug te laten sturen (hier zijn verzendkosten aan verbonden). Je kunt er ook voor kiezen om de kleding door ons te laten doneren aan een goed doel.
Kan ik mijn kleding terugkrijgen als het niet verkocht wordt?
Als je kleding niet wordt verkocht, kun je via je account aangeven dat je deze wilt laten terugsturen. Dit brengt wel verzendkosten met zich mee. Kleding kan ook door ons worden gedoneerd aan een goed doel.
Hoe lang duurt het voordat mijn kleding online komt en in de winkel hangt?
We streven ernaar om de kleding binnen 1 week in de winkel te hangen en binnen 2 weken online te zetten. Tijdens drukte kan dit oplopen tot maximaal 3 weken. Je ontvangt een bevestiging per mail en we houden je op de hoogte als het langer dan 2 weken duurt.
Wanneer ontvang ik mijn uitbetaling?
Je opgebouwde tegoed wordt na de verkoopperiode van 3 maanden uitbetaald. Je kunt er ook voor kiezen om je tegoed te behouden als shoptegoed.
Kopen
Kan ik mijn online bestelling ook ophalen in de winkel?
Naast een webshop heeft Mikkis ook een fysieke winkel.
Indien je de kleding wilt ophalen, kun je dit aangeven bij het afrekenproces. Zodra je bestelling klaar ligt, ontvang je een berichtje van ons.
Controleren jullie de kleding die jullie verkopen?
Ja, wij controleren elk item zorgvuldig. We letten op de algemene staat van de kleding, controleren op vlekken, gaatjes en controleren of bijvoorbeeld ritsen goed werken. Kleding met imperfecties komt bij Mikkis niet door de selectie, omdat wij altijd de kwaliteit willen waarborgen.
Wat is het verschil tussen kopen bij Mikkis en platforms zoals Vinted of Marktplaats?
Bij Mikkis controleren we de items grondig voordat ze online en in de winkel komen, zodat je zeker bent van de kwaliteit. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en betaal je een eerlijke prijs.
Kan ik gekochte kleding of speelgoed retourneren?
Ja, je kunt kleding retourneren, mits deze ongedragen is en in dezelfde staat als waarin je het hebt ontvangen. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
De winkel
Waar is de winkel gevestigd?
Kerkstraat 57a
Boekel
Wanneer is de winkel geopend?
Wo t/m vr 09.30 – 17.00u
Za 09.30u – 16.00u
Kan ik makkelijk parkeren?
Er zijn meer dan 20 gratis parkeerplekken voor de deur. Met de blauwe kaart kun je max. 2 uur gratis parkeren.
Betaling
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
– iDeal
– Creditcard
– Klarna achteraf betalen
– Bancontact
– Betalen bij afhalen
Verzending
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?
We versturen je bestelling binnen 2 tot 4 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Naar Nederland 🇳🇱
• Je bestelling wordt verzonden binnen 2 – 4 werkdagen
• Verzendkosten zijn €5,95 (afhalen bij DHL Servicepoint) en €6,95 bij thuisbezorgen
• Gratis verzending voor bestellingen vanaf €100
Naar België 🇧🇪
• Je bestelling wordt verzonden binnen 1 – 3 werkdagen
• Verzendkosten zijn €9,95
• Gratis verzenden voor bestellingen vanaf €150
Ruilen en retourneren
In de winkel
Items kunnen binnen 7 dagen na ontvangst worden geruild of geretourneerd.
Op tweedehands items en sale artikelen geven wij geen geld terug. Je ontvangt van ons een tegoedbon die onbeperkt geldig is.
In de webshop
Items kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd, waarbij de verzendkosten voor rekening van de koper zijn. Het bedrag van de geretourneerde kleding wordt teruggestort, mits deze in dezelfde staat verkeert als waarin het is ontvangen.
Hoe retourneer je? Stuur ons een e-mail met de volgende informatie:
• Je ordernummer
• Een overzichtje van de items die je terugstuurt
• De reden voor de retourzending
Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, kun je de kleding naar ons terugsturen. Wanneer we de retourzending hebben ontvangen, zullen we de items controleren en laten je per e-mail weten of alles in orde is. Als dat het geval is, zullen we het aankoopbedrag aan je terugbetalen.
Kleding inbrengen
Hoe kan ik mijn kleding verkopen bij Mikkis?
Je kunt kleding naar ons opsturen met behulp van een verzendlabel, dat je HIER eenvoudig kunt aanvragen.
Kan ik alle soorten kinderkleding verkopen bij Mikkis?
Bekijk onze richtlijnen om te zien welke kleding je wel en niet kunt inleveren.
Moet ik zelf de verzendkosten betalen als ik kleding opstuur?
Het versturen van kleding is gratis als je 25 of meer items opstuurt. Je kunt eenvoudig een verzendlabel bestellen, uitprinten en je pakket bij het afgeven bij een DHL Servicepoint. Mikkis betaalt achteraf de verzendkosten aan je terug, nadat de selectie heeft plaatsgevonden. Bij minder dan 25 items kun je ook een verzendlabel downloaden, maar je betaalt dan een bijdrage van €4,95.
Waarom zie ik merken in de webshop die niet in de merkenlijst staan?
Sommige merken verdwijnen van onze lijst, maar kunnen nog in de webshop aanwezig zijn. In uitzonderlijke gevallen nemen we een item aan dat niet op onze lijst staat. Als je twijfelt, kun je altijd een foto van het item sturen via Whatsapp of ons een bericht sturen via Instagram, dan beoordelen wij of we het willen opnemen.
Hoeveel kleding kan ik per keer inleveren?
Je kunt gratis kleding per post versturen als je 25 items of meer inlevert. Voor minder dan 25 items betaal je een bijdrage van €4,95. Wil je meer dan 25 stuks inleveren, maar past het niet in één doos? Wacht dan eventjes tot je een grotere doos hebt om verzendkosten te besparen en het milieu te helpen.
Wat is het verschil tussen kleding verkopen bij Mikkis en platforms zoals Marktplaats of Vinted?
Op platforms zoals Vinted of Marktplaats regel je zelf het contact met de koper, onderhandel je over de prijs, pak je elk item afzonderlijk in en breng je het zelf naar het postkantoor. Bij Mikkis lever je alles in één keer in en wij doen de rest: we stomen, fotograferen, bewaren en promoten de kleding, en beheren de webshop. Jij ontvangt 30 tot 50% van de verkoopopbrengst per verkocht item, afhankelijk van de verkoopprijs.
Waarom ontvang ik 40% van de opbrengst en Mikkis 60%?
Van de 60% die Mikkis ontvangt, dragen wij nog btw af en dekken we kosten zoals websitebeheer, verpakkingsmateriaal en opslag van de kleding.
Kan ik mijn kleding terugkrijgen als het niet geselecteerd wordt?
In je account kun je ervoor kiezen om niet-geaccepteerde kleding terug te laten sturen (hier zijn verzendkosten aan verbonden). Je kunt er ook voor kiezen om de kleding door ons te laten doneren aan een goed doel.
Kan ik mijn kleding terugkrijgen als het niet verkocht wordt?
Als je kleding niet wordt verkocht, kun je via je account aangeven dat je deze wilt laten terugsturen. Dit brengt wel verzendkosten met zich mee. Kleding kan ook door ons worden gedoneerd aan een goed doel.
Hoe lang duurt het voordat mijn kleding online komt en in de winkel hangt?
We streven ernaar om de kleding binnen 1 week in de winkel te hangen en binnen 2 weken online te zetten. Tijdens drukte kan dit oplopen tot maximaal 3 weken. Je ontvangt een bevestiging per mail en we houden je op de hoogte als het langer dan 2 weken duurt.
Wanneer ontvang ik mijn uitbetaling?
Je opgebouwde tegoed wordt na de verkoopperiode van 3 maanden uitbetaald. Je kunt er ook voor kiezen om je tegoed te behouden als shoptegoed.
Kopen
Kan ik mijn online bestelling ook ophalen in de winkel?
Naast een webshop heeft Mikkis ook een fysieke winkel.
Indien je de kleding wilt ophalen, kun je dit aangeven bij het afrekenproces. Zodra je bestelling klaar ligt, ontvang je een berichtje van ons.
Controleren jullie de kleding die jullie verkopen?
Ja, wij controleren elk item zorgvuldig. We letten op de algemene staat van de kleding, controleren op vlekken, gaatjes en controleren of bijvoorbeeld ritsen goed werken. Kleding met imperfecties komt bij Mikkis niet door de selectie, omdat wij altijd de kwaliteit willen waarborgen.
Wat is het verschil tussen kopen bij Mikkis en platforms zoals Vinted of Marktplaats?
Bij Mikkis controleren we de items grondig voordat ze online en in de winkel komen, zodat je zeker bent van de kwaliteit. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en betaal je een eerlijke prijs.
Kan ik gekochte kleding of speelgoed retourneren?
Ja, je kunt kleding retourneren, mits deze ongedragen is en in dezelfde staat als waarin je het hebt ontvangen. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
De winkel
Waar is de winkel gevestigd?
Kerkstraat 57a
Boekel
Wanneer is de winkel geopend?
Wo t/m vr 09.30 – 17.00u
Za 09.30u – 16.00u
Kan ik makkelijk parkeren?
Er zijn meer dan 20 gratis parkeerplekken voor de deur. Met de blauwe kaart kun je max. 2 uur gratis parkeren.
Betaling
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
– iDeal
– Creditcard
– Klarna achteraf betalen
– Bancontact
– Betalen bij afhalen
Verzending
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?
We versturen je bestelling binnen 2 tot 4 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Naar Nederland 🇳🇱
• Je bestelling wordt verzonden binnen 2 – 4 werkdagen
• Verzendkosten zijn €5,95 (afhalen bij DHL Servicepoint) en €6,95 bij thuisbezorgen
• Gratis verzending voor bestellingen vanaf €100
Naar België 🇧🇪
• Je bestelling wordt verzonden binnen 1 – 3 werkdagen
• Verzendkosten zijn €9,95
• Gratis verzenden voor bestellingen vanaf €150
Ruilen en retourneren
In de winkel
Items kunnen binnen 7 dagen na ontvangst worden geruild of geretourneerd.
Op tweedehands items en sale artikelen geven wij geen geld terug. Je ontvangt van ons een tegoedbon die onbeperkt geldig is.
In de webshop
Items kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd, waarbij de verzendkosten voor rekening van de koper zijn. Het bedrag van de geretourneerde kleding wordt teruggestort, mits deze in dezelfde staat verkeert als waarin het is ontvangen.
Hoe retourneer je? Stuur ons een e-mail met de volgende informatie:
• Je ordernummer
• Een overzichtje van de items die je terugstuurt
• De reden voor de retourzending
Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, kun je de kleding naar ons terugsturen. Wanneer we de retourzending hebben ontvangen, zullen we de items controleren en laten je per e-mail weten of alles in orde is. Als dat het geval is, zullen we het aankoopbedrag aan je terugbetalen.
Bekijk de veelgestelde vragen per categorie. Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Neem contact met ons op, dan helpen we je graag verder!
Kerkstraat 57a
Boekel
Openingstijden
Wo t/m vr 09.30 – 17.00u
Za 09.30u – 16.00u